Turvakoti Mona 20 vuotta – Naiserityistä turvakotityötä maahan muuttaneiden väkivaltaa kokeneiden naisten ja lasten tukena

Monika-Naiset liitto ry:n Turvakoti Mona tarjoaa kriisiapua ja turvallista asumista Suomen ainoassa salaisessa osoitteessa sijaitsevassa, vain naisille ja lapsille tarkoitetussa turvakodissa. Tänä vuonna Turvakoti Mona juhlistaa 20-vuotista työtään.

Toiminnan alusta lähtien turvakotimme on tarjonnut suojaa ja apua mm. kunniaan liittyvän väkivallan ja ihmiskaupan uhriksi joutuneille naisille. Turvakoti Mona on auttanut toimintavuosiensa 2004–2023 aikana 2 024 aikuista ja 1 645 lasta. Turvakodin vuosittainen täyttöaste on ollut keskimäärin 86 % prosenttia. Vuonna 2023 autettiin 152 naista ja 102 lasta, ja jopa 119 naista ja 39 lasta jouduttiin ohjaamaan muihin turvakoteihin Monan ollessa täynnä. Työntekijät palvelivat 19 eri kielellä.

Medialle tarjotaan nyt mahdollisuus haastatella väkivaltatyön ammattilaisia ja kuulla maahanmuuttaja- ja vähemmistönaisiin kohdistuvan väkivallan erityishaasteista ja naiserityisestä turvakotityöstä heidän tukenaan. Haastattelut voidaan järjestää sovittuna aikana Turvakoti Monan johtajan Ljudmila Kettusen ja sosiaalityöntekijä Marjukka Huttusen kanssa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Kirsi Moilanen, viestinnän asiantuntija, Monika-Naiset liitto ry
Sähköposti: kirsi.moilanen@monikanaiset.fi

Lue lisää Turvakoti Monasta: https://monikanaiset.fi/turvakoti-mona/

Tietosuoja · Saavutettavuus
The owner of this website has made a commitment to accessibility and inclusion, please report any problems that you encounter using the contact form on this website. This site uses the WP ADA Compliance Check plugin to enhance accessibility.